Påmelding - Tur til Maggioresjøen 2022

VÅRTUR TIL MAGGIORESJØEN
(LAGO MAGGIORE), ITALIA

Mandag 13. - fredag 17. juni 2022

Vi har gleden av å invitere til vårturen 2022, som har et opplegg som tar oss utenfor de faste "turistløypene" og der fokus er på Maggioresjøen og Locarno i Sveits. Programmet har blitt til ved en tett dialog mellom FRAM og Pensjonistforeningen for å skape et opplegg som burde oppfylle kravene og forventningene vi har til en slik reise.

Av høydepunkter kan vi nevne:
  • Båttur til Isola Bella med middag
  • Båttur på Maggioresjøen
  • Utflukt til Locarno i Sveits
  • Togtur med Centovalli Express (cento valli = hundre daler)
  • Besøk i botanisk hage / båttur og lunsj på Isola Pescatori
  • Ortasjøen, San Giulio og besøk på vingård
  • Alle måltider inngår i prisen. Prisen inkluderer øl / vin til alle lunsjer og middager

Påmelding må skje innen mandag 28. mars 2022, men husk at antall deltagere er begrenset til 50 personer.

Påmeldingsskjema finner du her >>

Dersom det melder seg flere enn 50 deltagere på en tur, gjelder som tidligere prinsippet "først til mølla.." der mølla er tidspunkt for innbetalt depositum. De påmeldte får beskjed og de overskytende vil bli satt på venteliste og får også beskjed om dette.
Husk å overholde fristen for betaling av restbeløpet.

Priser:

• medlem i dobbeltrom kr. 13 800,-
  • ledsager i dobbeltrom kr. 14 350,-
  • medlem i enkeltrom kr. 15 150,-;Bemerk: Vi har bare 5 enkeltrom.

Prisene er beregnet til en kurs på kr.10.00 pr. € og et deltagerantall mellom 45 og 50. Det tas forbehold om endringer i drivstoffpriser, valutakurser, skatter og avgifter. Prisen vil også bli revurdert ved et deltagerantall lavere enn 45. Endelig pris vil bli formidlet før siste innbetalingsfrist.

Depositum på kr. 5 000,- pr. person må betales ved påmelding til konto 7133.63.00716

Full betaling (pris minus depositum) må skje senest 11. mai 2022 til konto 7133.63.00716

Dersom du betaler før vi har fått endelig pris fra FRAM, vil vi refundere/kreve inn ved for mye/for lite innbetalt.

Inkludert i pakkeprisen
  • Flyreise t/r med SAS inkl. bagasje 23 kg.
  • Hotellovernatting på 4*hotell med frokostbuffe
  • FRAM reiseleder under hele turen
  • Skandinavisktalende guide underveis
  • 2 × middager utenfor hotellet inkl. vann, ½ flaske vin
  • 1 × middag utenfor hotellet, Isola Bella inkl. vann, ½ flaske vin
  • 1 × middag på hotellet, inkl. vann, ½ flaske vin
  • 2 × lunsjer inkl. vann, 1/3 flaske vin, kaffe
  • 1 × lett lunsj på vingård inkl. vann, diverse viner til smaking, ikke kaffe
  • Vann på bussen
  • Utflukter iht beskrivelse
  • Detaljert reisedokumentasjon
    Ikke inkludert
  • Reiseforsikring,
  • Drikkepenger

Avbestilling:

• Ved avbestilling innen påmeldingsfristen refunderes depositumet.
  • Ved avbestilling etter påmeldingsfristen refunderes depositum ikke.
  • Etter 8. april og seinest 6. mai 2022: 50% av prisen for reisen (inkl. depositum) må betales. Om restbeløpet er betalt, refunderes 50 % av prisen for reisen.
  • Ved avbestilling etter 6. mai 2022: Ingen refusjon.

Reiseforsikring

Alle oppfordres til å ha reiseforsikring som også dekker avbestilling i tilfelle sykdom. Forsikringen må være tegnet før påmelding og gjelde til etter avslutning av turen.

Det gjøres oppmerksom på at ved avbestillinger grunnet sykdom, vil forsikringer refundere alle kostnader minus evt. egenandel uansett avbestillingstidspunkt.

Reisetilskudd

Reisetilskudd for fjerntboende medlemmer vil bli gitt etter vanlige regler med Oslo som startsted for reisen. Deltakere med reiseutgifter (på billigste måte) for tilslutning på mer enn kr. 250,- pr. person tur/retur får refundert 75% av reisens kostende, maks kr. 900,- pr. person. Tilskuddet ytes ikke til ektefeller, samboere eller partnere.

Tilslutningsfly

Deltagere som er avhengig av fly til Gardermoen fra andre steder i Norge anbefales å bestille tilslutningsfly direkte fra Fram Arrangement for å få gjennomgangsbillett og slippe å ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt.

Koronasituasjonen

P.t. gjelder at man må ha gyldig EU-covidpass for å komme inn i Italia, som man også må kunne vise ved de fleste aktiviteter, restauranter og butikker.

Man må i tillegg fylle ut: EU Digital Passenger Locator Form

Følg også med på https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_italia/

Til sist vil vi presisere at gjennomføring av denne turen forutsetter at koronasituasjonen i Europa ikke tar en ny vending, slik at turen ikke kan gjennomføres. Og det samme gjelder også den tragiske krigssituasjonen som har oppstått.

Program for turen

Les mer om turen ved å følge denne linken:
Program for turen >>

Meld deg på ved å fylle inn nedenstående skjema.

Husk å betale depositum samtidig, kr. 5 000,- pr. person til konto nr. 7133.63.00716!

Prinsippet "først til mølla…." legges til grunn. Mølla vil være innbetalingstidspunkt for depositumet.

OBS! Dersom du ikke mottar en bekreftende e-post i løpet av kort tid har noe gått galt. Har du f.eks.:
  • Trykket på send-knappen?
  • Fylt ut alle nødvendige felt? Hvis skjemaet mangler opplysninger, vil du etter å ha trykket på send-knappen få tilbakemelding på skjemaet, med rød skrift, at feltet må være fylt ut.

Dersom du har oppfylt disse kravene og allikevel ikke har fått e-post tilbake om at data er mottatt, send oss en e-post med beskrivelse av problemet og ditt telefon-nummer, så tar vi kontakt med deg!

dnv.pensjonistforening@gmail.com