Høstens Program 2022

HØSTENS PROGRAM 2022

For høsten 2022 har vi satt sammen et program som vi håper og tror at medlemmene finner interessant og vil delta på. Vi ønsker dere vel møtt!

Nærmere beskjed vil bli sendt ut pr. e-mail til alle som er oppført med e-mail-adresse. De som mottar dette programmet pr. brev har ikke registrert e-mail-adresse hos oss og oppfordres til å sende inn denne da det letter arbeidet og sparer oss for utgifter.

Turer

Søndag 28. til onsdag 31. august: Tur til Dublin

Turen er avlyst grunnet manglende oppslutning. Det var kun 13 påmeldte.

MØTER PÅ VERITASSENTERET HØSTEN 2022

Vi har en konsert, to meget gode foredrag og en høstfest på programmet.

Ledsagere er selvsagt også hjertelig velkomne på våre arrangementer. Møtene avsluttes med lunsj i kantinen. Konserten og foredragsmøtene er gratis og påmelding er ikke nødvendig. Det er bare å møte opp.

Tirsdag 13. september kl. 12:00 i Store Møtesal - konsert:
"Fly me to the moon" med Frikk Heide-Steen og Ivar Anton Waagaard.

Frikk har etablert seg som en av landets fremste tolkere av Frank Sinatras musikk og sammen med pianist Ivar Anton Waagaard fremfører de Sinatras klassikere samt en og annen klassiker fra visenes verden - iblandet små anekdoter fra hans eget og Sinatras liv.

Frikk Heide Steen er en norsk sanger og dirigent. Han er sønn av komikeren Harald Heide-Steen jr., og har sin utdannelse fra Bårdar Akademiet og Norges musikkhøgskole. Han har bred musikalsk erfaring innen ulike sjangre fra klassisk til jazz, pop, musicals og elektronisk musikk (EDM). Har medvirket på en rekke plater, og er ansatt som dirigent for NRKs guttekor Sølvguttene.
Ivar Anton Waagaard er førsteamanuensis i akkompagnement. Han har turnert i USA, flere europeiske land og over hele Norge med blant annet sangerne Solveig Kringlebotn, Anne Lise Berntsen og munnspilleren Sigmund Groven. Han har opptrådt flere ganger på Festspillene i Bergen, og ellers på Nordlysfestivalen, Oslo kammermusikkfestival, Vestfoldfestspillene, Vinterfestspillene på Røros, Olavsfestdagene, Kristiansund operafestuke, Trondheim kammermusikkfestival, Festspillene i Harstad og Nordland musikkfestuke.

Tirsdag 11. oktober kl. 12:00 i Store møtesal - foredrag:
Tore Stensvold - Hvor fartøy flyte kan…

Tore Stensvold, journalist i Teknisk Ukeblad og nå også forfatter - har skrevet en interessant bok: "Hvor fartøy flyte kan… Et teknologi- og innovasjonsblikk på fortid, nåtid og fremtid."

Tore Stensvold er til daglig journalist i Teknisk Ukeblad og har jobbet med industri og maritim næring som spesialområder i over 30 år.
Stensvold er kanskje den journalisten som kjenner norsk maritim historie bedre enn noen andre og som gjennom et langt yrkesliv, hovedsakelig i Teknisk Ukeblad har opparbeidet seg kunnskap, innsikt og nettverk i næringen. Kunnskap og innsikt som har gitt grunnlag for en meget interessant bok.
Boka omhandler milepeler og hendelser over et langt tidsperspektiv, men har sitt hovedfokus på de seneste tre-fire ti-årene. Dette er jo også sammenfallende med svært mange av DNV pensjonistforenings medlemmer og deres yrkeskarriere i selskapet vårt.
Vi er overbevist om at dette vil være et foredrag som interesserer.

Torsdag 17. november kl. 18:00
Høstfest for medlemmer med ledsager

Vi inviterer til høstfest for medlemmer med ledsager. Dette blir en hyggelig sammenkomst med festmiddag og kaffe avec. Egenandelen vil være på kr. 500,- pr person. Spesifisert informasjon om påmelding og betaling vil bli sendt medlemmene pr. e-post og informert om på hjemmesidene våre.

Tirsdag 13. desember kl. 12:00 i Store Møtesal - foredrag:

Eirik Bøe: "Bolig og bofellesskap for eldre/unge eldre"

Eirik Bøe, leder Planutvalget i Bærum kommune

Vi hører og leser blant annet:

Hva sier erfaringer om hvilket bomiljø seniorer ønsker seg, herunder kvalitet på bolig, det sosiale, nærhet til tjenester/tilbud?

Hvilke botilbud er tilgjengelig i dag, generelt i Norge og spesielt i vårt nærområde? Eksempler vil bli gitt.

Hvilke konkrete planer har Bærum Kommune for å møte dagens og fremtidige behov for gode bomiljø for eldre/unge eldre?

Det legges opp til spørsmål/dialog rundt ulike problemstillinger.

Vi ønsker dere alle vel møtt!