Påmelding - pensjonisttur til Narvik og Kiruna august 2024

Pensjonisttur til Narvik og Kiruna

Tirsdag 27. – fredag 30. august 2024

Vi har gleden av å invitere til årets hovedtur 2024. Vi har i mange år satt kursen sørover for hovedturen vår. I år reiser vi i motsatt retning. Vi flyr først til Narvik. Etter ei natt der tar vi selveste Ofotbanen til Kiruna, hvor vi overnatter i to netter. Så tilbake til Narvik med Ofotbanen.

Vi tror dette blir en spennende tur utenom det vanlige - Kiruna er som kjent byen som er på flyttefot, og Ofotbanen er ikke som andre jernbaner..

Programmet har blitt til ved en tett dialog mellom FRAM og Pensjonistforeningen for å skape et opplegg som burde oppfylle kravene og forventningene vi har til en slik reise.

Se invitasjonsskriv fra FRAM >>>

Av høydepunkter kan vi nevne:

Påmelding må skje innen mandag 11. mars 2024, men husk at ved fulltegning gjelder som tidligere prinsippet "først til mølla", der mølla er tidspunkt for innbetalt depositum. De påmeldte får beskjed, og de overskytende vil bli satt på venteliste og får også beskjed om dette.

Påmeldingsskjema finner du vedlagt.

Priser (4 dager, 3 netter):

Prisene er beregnet til ut fra et deltagerantall mellom 40 og 46. Det tas forbehold om endringer i drivstoffpriser, valutakurser, skatter og avgifter. Prisen vil også bli revurdert ved et deltagerantall lavere enn 41. Endelig pris vil bli formidlet før siste innbetalingsfrist.

Depositum: Kr. 5 000,- pr. person må betales ved påmelding til konto 7133.63.00716.

Full betaling (pris minus depositum) forfaller i siste halvdel av juni 2024. Endelig dato vil bli fastsatt seinere.

Dersom du betaler før vi har fått endelig pris fra FRAM, vil vi refundere / kreve inn ved for mye / for lite innbetalt.

Inkludert i pakkeprisen er:

Ikke inkludert i pakkeprisen:

Avbestilling

Reiseforsikring

Alle oppfordres til å ha reiseforsikring som også dekker avbestilling i tilfelle sykdom. Forsikringen må være tegnet før påmelding og gjelder til etter avslutning av turen.

Det gjøres oppmerksom på at ved avbestillinger grunnet sykdom, vil forsikringer refundere alle kostnader minus evt. egenandel uansett avbestillingstidspunkt.

Reisetilskudd

Reisetilskudd for fjerntboende medlemmer vil bli gitt etter vanlige regler med Oslo som startsted for reisen. Deltakere med reiseutgifter (på billigste måte) for tilslutning på mer enn kr. 250,- pr. person tur/retur får refundert 75 % av reisens kostende, maks Kr. 900,- pr. person. Tilskuddet ytes ikke til ektefeller, samboere eller partnere.

Tilslutningsfly

Deltagere som er avhengig av fly til / fra Gardermoen fra andre steder i Norge anbefales å bestille tilslutningsfly direkte fra FRAM Arrangement for å få gjennomgangsbillett og slippe å ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt.

Direktereise til Evenes

Fjerntboende medlemmer som bor på steder hvor det vil være enklere å reise til Evenes fra en annen flyplass enn Gardermoen, f. eks. Vernes, bes ta kontakt med styret v/ Håkon Helge, så vil vi kontakte reisebyrået FRAM og be dem ordne slik reise, med korreksjon i prisen.

Mer info:

Har du spørsmål angående programmet, må du gjerne kontakte Håkon Helge, tel. 996 92 518, e-post tur@dnvspensjonistforening.no eller send email til styret >>.